Employer Movement

Energi och känsla som strategi

Förmågan att bygga ett starkt varumärke gör framgångsrika arbetsgivare framgångsrika. Men att bli attraktiv och välkänd räcker inte för att skapa en produktiv framåtrörelse där alla medarbetare vill och kan bidra till visionen, förstår affärsmålen och organisationens varför.

EMPLOYER MOVEMENT är en tydlig riktning, ett helhetstänk och en kraftfull aktivering som är större än summan av delarna och traditionell employer branding. En rörelse där vägledda och engagerade medarbetare blir drivkraften som får hela organisationen att röra sig framåt.

Let's move! 

"Employer Movement är en rörelse som börjar i hjärtat av er kultur och bygger styrka genom vanor, riktning och energi som märks på riktigt."

I en värld där begreppen People First och Business First krigar om ledningens uppmärksamhet och budget, och arbetsgivarnas prioritet är att bli den attraktivaste arbetsplatsen, är tiden inne för ett nytt synsätt. En riktning och filosofi som får attraktionskraft, motivation och produktivitet att gå ihop på ett nytt sätt. Vi kallar denna framåtrörelse för Employer Movement.

Grundtanken är att röra sig bortom traditionell Employer Branding för att skapa lycklig lönsamhet, nya energinivåer internt och varumärken som människor vill leva för och vara med och utveckla. Allt handlar om att skapa en kollektiv energi som får organisationer att röra sig framåt av egen kraft.

Traditionell Employer Branding fokuserar oftast på perspektiven välkänd och attraktiv, men glömmer ofta perspektivet produktiv. Det vill vi ändra på.

Vi ser ett lagarbete där HR, ledning och kommunikation når nya resultat och lyckas med kompetensförsörjningen och brandingen genom att tänka på alla tre perspektiven.

Handlar mycket om det kännedoms- och identitetsarbete som görs genom effektiv Branding (byggd på insikten att kulturen är varumärket). Att talangerna känner till er och att ni finns i deras medvetande. Att de vet att deras yrkesroll, kapacitet och personlighet behövs hos er. Men också att de har en skön och positiv känsla av er som arbetsplats.

Dvs hur känns det att gå till jobbet här. Den upplevelsen påverkas av både rationella och känslomässiga faktorer som; arbetsmiljö, kultur, kollegor, ledarskap och förmåner. Saker som tillsammans avgör om människor vill stanna och vara med och bidra.

Anledningen till att vi behöver medarbetare överhuvudtaget. Därför behöver man skapa förutsättningar för en kultur där alla medarbetarna både får och vill bidra till era affärsmål. Det är ju detta chefer faktiskt efterfrågar och det som HR och kommunikation ska stödja genom allt som har med employer branding, talent acquisition och kompetensförsörjning att göra.

Redo att ta nästa steg?

Fyll i formuläret så hör vi av oss inom kort. Vi ser fram emot att höra mer om dig, ditt varumärke och dina mål.